Reunió proves LOMCE – Dimecres 20 d’abril

Com us vam anunciar, d’aquí poc es faran les proves de LOMCE de tercer. Encara no tenim la data exacta, tan bon punt la sapiguem us transmetrem la informació. Nosaltres, com escola adherida a la XEI (Xarxa d’Escoles insubmises) us convidem a una reunió explicativa que tindrà lloc aquest mateix dimecres 20 d’abril a les 16:45h a l’escola.

Us donarem bones alternatives per tal que les criatures no vagin a escola mentre es duguin a terme les proves.

És important que assistiu encara que els vostres fills i filles no vagin a 3r. Això afecta a l’educació de TOTES les criatures. Hi haurà acollida gratuïta per als infants.

Per què diem NO a les proves?

  1. Incapacitat del govern per buscar un consens en matèria d’educació que pugui donar estabilitat al nostre sistema educatiu,menyspreant a la comunitat educativa i als interlocutors socials i polítics amb els quals mai ha comptat tret de per demanar la seva adhesió al projecte de llei.
  2. Instrumentalitza les legítimes aspiracions de millora del sistema educatiu per imposar una contrareforma segregadora i intervencionista, que resulta inútil per resoldre els problemes reals de l’educació.
  3. Manca de memòria econòmica creïble i suficient i deixa a un dubtós finançament europeu la cobertura dels crèdits que genera la reforma.
  4. Conculca el principi d’igualtat d’oportunitats al produir la segregació primerenca, permetre la publicació de rànquings i afavorir l’exclusió de l’alumnat amb dificultats.
  5. Promoure un sistema de revàlides amb efectes punitius en lloc de formatius, que alimenta la desconfiança cap al professorat i limita la formació integral de l’alumnat.
  6. Devalua el sistema de FP, necessitat d’impuls i organitza una classificació d’assignatures arbitrària, amb una ordenació acadèmica incongruent i antipedagògica que deixa fora del currículum importants àrees formatives com l’EpC i altres imprescindibles per a la formació integral de l’alumnat.
  7. Nega la diversitat lingüística de les CCAA amb llengua pròpia i atempta contra el model d’immersió lingüística que garanteix el coneixement del català i el castellà al finalitzar la formació i que ha estat fonamental per a la cohesió social i la convivència lingüística a Catalunya.
  8. Imposa la recentralització educativa al promoure un canvi en la distribució de les competències i atorga al govern de l’estat el total control de certes àrees estructurals i una major capacitat per determinar el currículum i les noves revàlides.
  9. Limita la participació de la comunitat educativa al buidar de competències els consells escolars i postul·la una autonomia dels centres intervencionista respecte de les condicions laborals dels treballadors.
  10. Lesiona l’acreditada equitat del nostre sistema educatiu públic sense millorar la qualitat i instal·la un model educatiu elitista, economicista i impropi d’un estat confederal.